Massagetherapie

Door massage wordt de doorbloeding in spieren en gewrichten vergroot, hierdoor worden afvalstoffen beter afgevoerd en voedingstoffen beter aangevoerd.

Hierdoor wordt het natuurlijke herstel bij spier- en gewrichtsklachten bevorderd. Massagetherapie helpt bij het mobiliseren en/of het ontspannen van pijnlijke of gespannen spieren.

Massage brengt lichaam en geest in balans. Regelmatige massage verhoogt de weerstand, je krijgt meer energie en soepele spieren. Stress, zorgen of vermoeidheid blijven vaak “vastzitten” in het lichaam. Tijdens een massage voer je overtollige spanning en afvalstoffen af waardoor je weer lekker in je vel zit.

Bindweefsel massage

Deze massagevorm richt zich op een dieper gelegen laag die zich tussen de spieren en de huid bevindt. Deze stevige behandeling is erop gericht om verklevingen onder de huid tegen te gaan en de bloedsomloop te stimuleren. De reflexzones zorgen voor een positief effect op onze organen.

Sportmassage

Een sportmassage is erop gericht de doorbloeding van de spieren te stimuleren. Afvalstoffen worden afgevoerd waardoor een sneller herstel mogelijk is en er minder spierpijn optreedt. Sportmassage kan ook preventief worden toegepast, als onderhoudsbeurt voor je spieren. Ook door dagelijkse activiteiten kunnen klachten ontstaan en daarom is sportmassage ook voor niet-sporters erg zinvol.

Triggerpoint massage

Deze therapeutische massage is bedoeld om spierklachten effectief te behandelen. Triggerpoints zijn ‘spierknopen” die door verkramping te weinig doorbloeding en zuurstof  krijgen waardoor de plek gevoelig of pijnlijk wordt. Zowel de oorzaak van de spierspanning alsmede het uitstralingsgebied wordt behandeld.